چگونه تمرین مدیتیشن کنیم؟

مقدمه ای بر مدیتیشن (مراقبه)

هدف از تمرینات مدیتیشن تمرکز، درک ذهن شما و در نهایت رسیدن به سطح بالاتری از آگاهی و آرامش درونی است. مدیتیشن از زمان های قدیم باستان وجود داشته است، اما دانشمندان هنوز همه به دنبال مزایای آن هستند. تمرینات مدیتیشن منظم به شما کمک می کند احساسات خود را کنترل کنید و تمرکز خود را افزایش دهید.

اینکه چه اتفاقی برای شما افتاده است مهم نیست، روش‌های مختلفی برای مدیتیشن وجود دارد، بنابراین اگر یک عمل برای شما عملی به نظر نرسید، قبل از اینکه تسلیم شوید یک نوع متفاوت را امتحان کنید این مورد برای شما بهتر کار می‌کند. ​

این تمرینات استرس را کاهش داده و حتی بیشتر با اطرافیان خود ارتباط برقرار خواهید کرد. با تمرین، شما قادر به رسیدن به یک حس آرامش خواهید بود. ​

​مرحله اول) قبل از شروع آماده شوید

مدیتیشن

مرحله اول – قسمت اول یک محیط آرام را انتخاب کنید. مدیتیشن باید در یک مکان آرام انجام شود. ​

منحصراً بر روی کار این کار تمرکز کنید و از محرک‌های خارجی و حواس‌پرتی دوری کنید. جایی را پیدا کنید که در آن زمان مدیتیشن شما قطع نخواهد شد، چه ۵ دقیقه تا نیم ساعت طول می‌کشد. فضای کافی برای قدم زدن نیاز ندارد – در کمد یا حتی یک نیمکت در فضای باز هم می‌تواند تا زمانی که حریم خصوصی داشته باشد برای مدیتیشن استفاده شود. ​

برای کسانی که در حال مدیتیشن هستند، اجتناب از هر گونه حواس‌پرتی خارجی مهم است. تلویزیون، تلفن، یا دیگر وسائل نقلیه پر سر و صدا را خاموش کنید. اگر شما موسیقی گوش می کنید، آهنگ‌های آرام و تکراری را انتخاب کنید تا از شکستن تمرکز خود اجتناب کنید. شما هم چنین می‌توانید صدای ساده یا صداهای آرام طبیعت مانند آب جاری را پخش کنید. ​

فضای مدیتیشن شما نیازی به سکوت کامل ندارد، بنابراین به گوش بند نیاز ندارید. صدای سگی که پارس می‌کند نباید از تفکر موثر جلوگیری کند. در حقیقت، آگاه بودن از این صداها بدون اجازه دادن به آن‌ها تسلط بر افکار شما مولفه مهمی از مدیتیشن است. تا زمانی که شما در نزدیکی یک اتوبان شلوغ و یا منبع دیگری از نویز با صدای بلند در خارج از خانه کار نمی‌کنید، مدیتیشن کار می‌کند. شما می‌توانید در زیر درختی آرامش پیدا کنید و یا بر روی چمن زاری در گوشه دل‌خواه باغ بنشینید. ​

مرحله اول – قسمت دوم لباس های راحت بپوشید

یکی از اهداف اصلی مدیتیشن، آرام کردن ذهن و مسدود کردن حواس‌پرتی بیرونی است. این مورد می تواند سبب شود اگر به خاطر لباس‌های تنگ یا محدود کننده از نظر فیزیکی احساس ناراحتی بکنید. سعی کنید در هنگام مدیتیشن لباس گشاد بپوشید و اطمینان حاصل کنید که کفش‌ نپوشیده باشید. ​

مطمئنا! نمی‌خواهید احساس سرما باعث از بین رفتن تمرکز شما شود. ​

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 7 =